Skip Navigation Links > Home > FAQ

FAQ

Algemeen

Wat zijn de openingstijden van Piri Sport?

 Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur

Kan ik klant worden bij Piri Sport?

Indien u klant wilt worden, hebben wij enige informatie van u nodig. Wij hanteren één belangrijk criterium voor bedrijven die klant bij ons willen worden: u dient binnen onze branche actief te zijn met uw bedrijf. Om onze branche “schoon” te houden wordt er niet geleverd aan particulieren en verenigingen. Om deze reden leveren wij leveren ook niet aan op woonadressen ingeschreven bedrijven. Als u klant wilt worden, dient u actief te zijn binnen één van onderstaande branches: 

· Sport
. Camping
. Textiel
. Textieldrukkerij
. Promotioneel
. Overige direct aanverwante categorieën

Kan ik als webwinkelier klant worden bij Piri Sport?

Als webwinkelier kunt u klant worden bij Piri Sport. Om reguliere detaillisten en onze overige klanten enigszins te beschermen zien wij ons genoodzaakt de volgende voorwaarden te verbinden aan het aanbieden van onze producten op het Internet, voor wat betreft nieuwe webwinkeliers:

· Uw webshop maakt onderdeel uit van uw fysieke winkel.
· Een marktconforme prijsstelling dient te worden gehanteerd, dumpprijzen zijn niet toegestaan.
· De webshop dient minimaal 2 jaar te bestaan en een keurmerk te voeren.
· Afbeeldingen van de website pirisport.nl mogen uitsluitend worden gebruikt na onze schriftelijke goedkeuring.

Hoe kan ik klant worden van Piri Sport?

Indien u aan onze branchevoorwaarden voldoet zoals hierboven beschreven, kunt u bij ons klant worden. Voor registratie hebben wij het volgende nodig:
· Een recent uittreksel van de Kamer van Koophandel
· Een geldig identificatie bewijs (Paspoort/Rijbewijs/ID-kaart)

Levert Piri Sport Sport ook aan particulieren, clubs of verenigingen?

Wij leveren uitsluitend aan bedrijven die aan onze branchevoorwaarden voldoen, zoals sport-, camping-, kleding-, hardwarenwinkels, fietsenspeciaalzaken e.d. Aan particulieren, clubs en verenigingen leveren wij niet.

Mochten u overige vragen hebben of wilt u de mogelijkheden tot een samenwerking graag nader bespreken, dan vernemen wij graag van u.

Waar kan ik terecht met een klacht?

Indien u klant bent, kunt u bij ons voor klachten terecht, waarbij aan de volgende aspecten dient te denken:
·  Retourzendingen onder het bedrag van € 50,00 komen niet voor behandeling/creditering in aanmerking.
· Retourzendingen dienen altijd franco naar ons toe gestuurd te worden o.v.v. een retournummer dat u bij ons kunt aanvragen.
· Ongefrankeerde zendingen en/of zendingen zonder zichtbaar retournummer aan de buitenkant worden door ons geweigerd.
· Een retour zending stuurt u aan: Piri Sport bv – Het Lentfert 33-35 – 7547 SN – Enschede.
· Retourzendingen dienen altijd van een duidelijke klachtomschrijving te zijn voorzien.
· Goederen ouder dan 1 jaar na factuurdatum komen niet meer voor behandeling in aanmerking.
· Verrekening van retourgoederen mag alleen geschieden na ontvangst creditnota.

Indien u een particulier bent, verwijzen wij u te allen tijde terug naar de winkel alwaar u het product heeft gekocht, helaas zijn wij niet in staat om een ieder op individuele basis te woord te kunnen staan.

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?
Bestellen doet u simpel weg zo:

Via de webshop: www.pirisport.nl
Per e-mail: order@pirisport.nl
Per telefoon:+31-(0)53-4320244
Per fax: +31-(0)53-4303811

Hoe geeft ik mijn bestelling via de webshop door?

Indien u klant bent, kunt u inloggen en vervolgens direct zelf uw bestelling opgeven door bij het gewenste product c.q. de gewenste producten onder het kopje “bestellen” het aantal stuks/paar/sets in te vullen en vervolgens uw bestelling af te ronden door naar het winkelmandje te gaan en alle volgende stappen te doorlopen. Indien u nog geen klant bent, maar wel aan onze branchevoorwaarden voldoet verwijzen u naar “Wordt nu klant bij Piri Sport".

Hoe werken de bestel- en verpakkingseenheden precies?

Indien u als klant ingelogd bent, kunt u o.a. de verpakkingseenheden zien.Bij al onze producten vermelden wij hoeveel stuks/paar er in een overdoos zitten (= verpakkingseenheid). Bij voorkeur verkopen wij gehele overdozen, daar dit de handelingskosten minimaliseert. Echter kunt u uw besteleenheid laten afwijken van de verpakkingseenheid (uitzonderingen daargelaten). Producten die enkel per assortiment verkocht worden, kunnen wij helaas niet voor u openbreken / mogen niet opengebroken worden.

Voorraad

Wat houdt de voorraad indicatie precies in, en welke garanties?

Op de site wordt, onder voorbehoud, per product aangegeven wat het huidige voorraad niveau momenteel is. Dit is te zien aan de gekleurde dot bij het product. Groen betekent dat een product ruim in voorraad is. Oranje betekent dat er nog voorraad aanwezig is, maar dat deze klein in getal is. Rood betekent dat een product tijdelijk is uitverkocht. Als er geen kleur staat vermeld, is het product uitverkocht en kan er bij de productomschrijving een melding staan die aangeeft wanneer een product weer verkrijgbaar is. Ondanks alle zorg omtrent de voorraad indicatie biedt deze nooit een 100% verkrijgbaarheidsgarantie, bepaalde kleuren/maten kunnen uitverkocht zijn of er kan zojuist een reservering/verkoop hebben plaatsgevonden.

Prijzen

Welke prijzen zie ik?

Voor de eindgebruiker: Op het openbare gedeelte van onze website geven wij geen prijsinformatie. Onze afnemers hanteren een eigen prijsbeleid en werken ook geregeld met aanbiedingen in bepaalde producten. Voor prijzen verwijzen wij u daarom door naar onze afnemers die over heel Nederland en België verspreid zijn. 
Voor onze afnemers: Eenmaal ingelogd, ziet u bij ieder product de adviesverkoopprijs inclusief b.t.w. en uw inkoopprijs exclusief b.t.w (catalogusprijs). Indien er een staffelkorting van toepassing is in verband met een hoeveelheidsafname, dan wordt die prijs automatisch bij het afrekenen in rekening gebracht. Heeft u volume afspraken met ons gemaakt of jaarcontracten afgesloten, dan ziet u de voor u geldende inkoopprijzen vermeld bij de producten zodra u bent ingelogd. De prijs die vermeld staat bij "Uw prijs" is de prijs die wij u uiteindelijk in rekening brengen.

Leveringen

Hoe snel krijg ik mijn bestelling geleverd?

Piri Sport levert razendsnel. Alle orders die voor 15.00 uur worden opgegeven, heeft u de volgende dag voor 13.00 uur in huis.

Wanneer krijg ik mijn bestelling zonder orderkosten geleverd?

Orders boven € 400,00 (netto goederenbedrag, exclusief b.t.w.) worden franco verzonden aan één adres. Voor orders tussen € 200,00 en € 400,00 berekenen wij € 12,50 aan orderkosten. Voor orders onder € 200,00 berekenen wij € 15,00 aan kosten. In afwijking van bovenstaande geldt, dat, indien u kortingen op de catalogusprijzen geniet, u een afwijkend hoger franco bedrag kunt hebben of eventueel zelfs een af Enschede leveringsconditie.

Kan ik ook op zaterdag geleverd krijgen?

Het is mogelijk om uw bestelling op zaterdag af te leveren. Voor deze koeriersservice brengen wij € 15,00 in rekening naast de standaard vrachtkosten.

Ondanks alle zorg omtrent het bezorgen van uw bestelling op zaterdag kunnen wij nooit een 100% zekerheidsgarantie afgeven dat uw pakket ook daadwerkelijk op zaterdag wordt afgeleverd. Onze zaterdaglevering kent een bezorgzekerheid van 93%.